بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:48 :: نويسنده : پیام عب

از اماکن دیدنی این شهر می‌توان به مراکز ذیل اشاره نمود:
تندیس شیخ حسین خان چاه کوتاهی
ریشهر
آب انبار قوام
خانه قاضی
عمارت دهدشتی
مدرسه گلستان
بافت شهر بوشهر
خانه قاضی
امامزاده عبدالمهیمن
عمارت کلاه‌فرنگی بوشهر
عمارت گلشن
کلیسای ارامنه گریگوری
گورستان مهاجمین انگلیسی
قبر جنرال
عمارت کوتی
مدرسه سعادت
ریشهر
عمارت ملک بوشهر
آرامگاه اصفهانی
معبد خدا دریا
کلیسای مسیح مقدس
قلعه هلندی‌ها
کنیسه یهودیان
قبرستان انگلیسی‌ها
عمارت حاج رئیس
بوستان‌ها 
بوستان مرجان
بوستان مروارید
بوستان لیان
بوستان خلیج فارس
موزه‌ها 
موزه باستان شناسی
موزه مردم شناسی بوشهر
موزه دهدشتی
موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس
موزه تاریخ طبیعی 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:47 :: نويسنده : پیام عب

با توجه به این که استان بوشهر دارای ۷۰۷ کیلومتر ساحل مشترک با خلیج فارس است و نظر به وجود مناطق پارس شمالی و جنوبی، نیروگاه اتمی و سایر ظرفیت‌های صنعتی و تجاری در استان بوشهر، هم اکنون عملیات اجرایی احداث شهرک توریستی بوشهر واقع در منطقهٔ ویژه اقتصادی بوشهر با مساحت ۱۲۷ هکتار آغاز شده و زیرسازی حدود ۴۰ درصد آن نیز به انجام رسیده‌است. از جمله امکانات این شهرک استادیوم ورزشی چند منظوره ۱۵ هزار نفره، شاپینگ‌های ورزشی، اماکن بهداشتی، بیمارستانی، بازارچه بین‌المللی، پارک آبی، هتل و بسیاری دیگر از خدمات رفاهی می‌باشد. یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این شهرک کوه مصنوعی با ارتفاع ۷۵ متر می‌باشد؛ در ارتفاع ۳۰ متری این کوه مصنوعی نیز، برجی ۱۴ طبقه احداث می‌شود که دارای کافی شاپ، رستوران، شهربازی و سایر مکان‌های تفریحی است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:46 :: نويسنده : پیام عب

مداحان بوشهری نقش ارزنده‌ای در روایت حماسه بزرگ عاشورا و انتقال آن به نسل‌های امروزی داشته‌اند که می توان از آقایان حاج عبدالحمید دشتی فرد (ناخدا) ، حاج مصطفی گراشی،مرحوم جنابخش کردی زاده (بخشو) و ... یاد کرد و شاعرانی همچون : مرحوم سید جواد عین الملک ، سید محمد هاشمی فرد (ساجد) ، محمود موجی و ... نام برد. شاعران و مداحان این دیار قرن هاست که با سروده‌ها و نوای توحیدی خود پیام و خاطره نهضت عاشورا را در اذهان زنده نگهداشته‌اند. در عزاداری مردم بوشهر به واقعه بزرگ کربلا از زاویه‌های گوناگون پرداخت شده و در آن‌ها حماسه دشت نینوا، مظلومیت اهل بیت (ع) و قساوت یزید و یزیدیان به زیبایی هر چه تمام عرضه شده‌است. بوشهر یکی از مهم ترین کانون‌های عزاداری عاشورای حسینی در ایران محسوب می‌شودو همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران در ماه‌های محرم و صفرمی باشد. سینه‌زنی سنتی بوشهر برای همگان شناخته شده‌است، دسته‌های سینه‌زنی از دایره‌های متفاوتی تشکیل شده و سبک و سیاق خاص خودش را دارد به طوری که از دور کُند شروع و به دور تند ختم می‌شود. نوحه‌هایی که در مراسم عزاداری خوانده می‌شود باید با حرکات دست و پا همخوانی داشته باشد از این رو افراد مجرب، حلقه‌هایی درونی دسته‌های سینه‌زنی را تشکیل داده که شکلی منحصر به فرد دارد و بیشتر از اشعار غزل در آنها استفاده می‌شود، لذا اشعار نوحه نیز باید بر اساس دستگاه چهارگاه باشد. در پایان مراسم سینه‌زنی که برخی آن را «یزله» و یا «حیدری» می‌نامند که ریتم تندی دارد و جوانان با شرکت در آن، احساسات خود را تخلیه می‌کنند. در این مراسم، افراد با گرفتن کمر یکدیگر، همگی در یک ستون قرار گرفته و سعی می‌کنند حرکاتی شورانگیز داشته باشند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:45 :: نويسنده : پیام عب

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی 
دانشگاه خلیج فارس
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر
دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر
مرکز تربیت معلم بنت الهدی صدر بوشهر
موسسه غیرانتفاعی لیان بوشهر
موسسه غیرانتفاعی خرد بوشهر
دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر؛ این دانشگاه واقع در شهرک عالی شهر می‌باشد.
دانشکده فنی بوشهر، واقع در شهر بوشهر که به تازگی به دانشگده‌ها پیوسته و دارای رشته‌های فنی از جمله مکانیک خودرو، عمران، کامپیوتر، الکترونیک و الکتروتکنیک و همچنین صنایع شیمیایی می‌باشد که در سال‌های آتی کارشناسی هم در این دانشکده برقرار خواهد بود.
مراکز تجاری 

مجتمع تجاری، تفریحی و مسکونی زیتون بوشهر، مراکز خرید ملت، آزادی، بوشهر، لیان و آزادگان در کنار بازارهای سنتی چون بازار صفا، بازار قدیمی، بازار شهرداری و بازار روزفعال هستند. هم اکنون پروژه تجاری- اداری ای نیز با نام زیتون ۲ بوشهر با مساحت تقریبی ۴۰،۰۰۰ متر مربع مراحل پایانی طراحی خود را سپری می‌نماید که بلا درنگ پس از اتمام مراحل طراحی وارد فاز ساخت خواهد شد. یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری در دست احداث در بندر بوشهر مجتمع تجاری خورشید می‌باشد. این مجتمع بزرگ تجاری و تفریحی شامل یک طبقه زیرزمین و سیزده طبقه بالای آن است و دارای کارکرد تجاری در طبقات اولیه و فضای پارکینگ در طبقه سوم و هتل در طبقات بالایی است به طوریکه لابی هتل در طبقه ششم قرار دارد. مجتمع خورشید علاوه بر بخش‌های تجاری و اقامتی، دارای بخش‌های اداری و چندین سالن کنفرانس و آمفی تئاتر، کتابخانه، رستوران، کافی شاپ، سالن‌های ورزشی و بدنسازی، شهر بازی، استخر شنا، کلینیک درمانی، تراس‌های رو به دریا و حیاط سبز نیز می‌باشد.
روز ملی بوشهر 

۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس مدرسه سعادت، روز بوشهر، گنجینه خلیج فارس لقب گرفته‌است. همه ساله مؤسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بندر بوشهر با مشارکت ستاد بزرگداشت روز بوشهر اقدام به برگزاری مراسم روز بوشهر می‌نماید. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:41 :: نويسنده : پیام عب

هتل ایران؛ بوشهر، خیابان صفوی
هتل دلوار؛ بوشهر، خیابان چهارباندی
هتل رضا؛ بوشهر، خیابان امام خمینی
هتل سعدی؛ بوشهر، خیابان حافظ
هتل کسری؛ بوشهر، خیابان نادر
هتل قصر طلائی؛ بوشهر، خیابان لیان
مهمانسرای جهانگردی؛ بوشهر، خیابان ولی عصر

 

دفاتر خدمات مسافرت هوایی 
مهربان؛ بوشهر، خیابان مطهری
آسمان؛ بوشهر، خیابان مطهری
ستاره بندر؛ بوشهر؛ خیابان امام خمینی 

بازارها                                                                                                                                                  بازار روز (بوشهر، خیابان شهدا)
پاساژ ملت (بوشهر، خیابان شهداء)
بازار قدیم (بوشهر، خیابان لیان)
بازار ماهی فروشان (بوشهر، خیابان شهداء، بازار روز)

بیمارستان ها 

شماری از بیمارستان‌های بندر بوشهر عبارتند از: بیمارستان فاطمة زهرا (س) بوشهر، بیمارستان بنت الهدی بوشهر، بیمارستان پایگاه هوایی، بیمارستان نیروگاه اتمی بوشهر، بیمارستان تأمین اجتماعی بوشهر، بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر بوشهر، بیمارستان امیر المومنین، بیمارستان دی و بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی بوشهر       غذا و رستوران 

در بوشهر رستوران‌های متعددی وجود دارد، این رستوران‌ها شامل رستوران‌های سنتی ایرانی و بین‌المللی می‌باشد. غذاهای محلی بوشهر قلیه ماهی، قلیه میگو و قیمه‌است. غذاهای غربی فست فود نیز طرفداران زیادی مخصوصاً بین جوانان و کودکان دارد. مغازه‌های ساندویچ و پیتزافروشی و همچنین رستوران‌ها و غذا فروشی‌های سنتی که غذاهای محلی تهیه می‌کنند، نیز وجود دارند. از سال‌های دور اماکنی با نام قهوه خانه‌های سنتی نیز در بوشهر وجود داشته‌است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:39 :: نويسنده : پیام عب

اتوبوس شهری:

سازمان اتوبوسرانی بوشهر و حومه برای خدمات رسانی به مردم 120 دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که در تمام مسیرهای شهری تردد دارند.
تاکسی:

علاوه بر حضور دو سیستم تاکسی بی‌سیم هماهنگ با سامانه یکپارچه کشوری (۱۸۳۳) و دیگری (1844)، نزدیک به ۱۵۰۰ تاکسی گردشی، خط ویژه (مانند تاکسی فرودگاه و تاکسی پایانه مسافربری)، تاکسی بانوان، دفتر تاکسی تلفنی و مسافربرهای شخصی در شهر فعالیت دارند.
فرودگاه :

بندر بوشهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی است که جزو سه فرودگاه قدیمی کشور می‌باشد. پروازهای بین‌المللی این فرودگاه به کشورهای عراق، سوریه، عربستان سعودی و کشورهای حوزهٔ خلیج فارس چون امارات متحده عربی انجام می‌شود. پروازهای داخلی نیز در مسیرهای بوشهر به تهران، جزیره کیش، اصفهان، شیراز، مشهد، عسلویه و خارک انجام می‌شود. میانگین پرواز از فرودگاه بین المللی بوشهر ۷۰ پرواز در هفته می‌باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فرودگاه بدون سانحه بودن آن است. هم اکنون کار مطالعات احداث فرودگاه جدید بوشهر آغاز شده‌است و قرار است این فرودگاه در ۲۵ کیلومتری بندر بوشهر با پنج هزار هکتار وسعت ایجاد گردد. احداث این فرودگاه نیاز ۱۰۰ سال آینده استان بوشهر را برطرف می‌نماید. فرودگاه جدید بوشهر به گونه‌ای جانمایی شده‌است که در مرکز شش شهر گناوه، برازجان، دلوار، خورموج، اهرم و بوشهر قرار گرفته‌است.
پایانه مسافربری :

بندر بوشهر دارای یک پایانه مسافربری است که واقع در میدان آزادی می‌باشد.
شبکه راه‌آهن:

مطالعات اجرای پروژه راه‌آهن شیراز ـ بوشهر به پایان رسیده و براساس برنامه‌های ارائه شده، این استان از طریق محورفیروزآباد ـ بوشهر به شبکه راه‌آهن سراسری ملحق خواهد شد. طول این مسیر ۶۴۷ کیلومتر است که حدود ۳۰۰ کیلومتر از آن در حوزه استان بوشهر قرار داشته و در ۱۲ قطعه اجرا خواهد شد. هم اکنون دو قطعه از این قطعات و به طول ۱۰۰ کیلومتر در دست احداث است. دو قطعه دیگر از این خط آهن نیز به طول ۹۵ کیلومتر در استان فارس در دست احداث می‌باشد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:38 :: نويسنده : پیام عب

بوشهر سابقه صد ساله در داشتن مطبوعات دارد. تبادل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بوشهر با نقاط دیگر جهان موجب ارتقاء فرهنگی سیاسی و گسترش نشر و چاپ روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های مختلف از دوران مشروطیت در بوشهر شده‌است. روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌هایی چون ندای جنوب، سنگلاخ، دریاکنار، پست خلیج، عرشه، طلوع، مظفری، اصلاح، ندای حق و... در دهه‌های گذشته تا زمان کودتای سال ۱۳۳۲، در بندر بوشهر، چاپ، نشر و توزیع می‌شده‌است. بعد از انقلاب ایران با تاخیر چند ساله، اولین هفته نامهٔ بوشهر «آئینه جنوب» در سال (۱۳۷۳) نشر گردید. نسیم جنوب دومین هفته‌نامه استان بوشهر و قدیمی ترین نشریه در حال انتشار بوشهر از اسفندماه ۱۳۷۶ تاکنون  است

آئینه جنوب، نسیم جنوب، ماهرویان، خبر بوشهر، لیان، پیغام، شناشیر، خلیج فارس، فایز، دلوار، صدای بوشهر، سینیز، نصیر جنوب، اتحاد جنوب، دریای جنوب، دریادلان، میثاق منتظران، دلیران تنگستان از نشریات بوشهرند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:37 :: نويسنده : پیام عب

در حال حاضر اکثریت ساکنان شهر بوشهر، اهل همین بندر هستند. ولی در بین جمعیت غیربومی، اهالی کازرون، شیراز، آبادان، دشتستان و دشتی و تنگستان بیشترین درصد را نسبت به سایر غیربومی‌ها دارند. گویش قدیمی شهر بوشهر گونه‌ای از زبان فارسی است که به گویش بوشهری موسوم است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:36 :: نويسنده : پیام عب

چهار محلهٔ قدیمی بوشهر عبارت‌اند از دهدشتی، شنبدی، کوتی و بهبهانی. از دیگر محله‌های این بندر می‌توان از سنگی، صلح‌آباد، جفره، بن‌مانع، شکری (بهشت صادق)، هلالی، باغ زهرا، جبری، باهنر، باغ نار، بیسیم، مدرس، شهید عاشوری، فرودگاه، جلالی، بهمنی، دواس، خواجه‌ها، شهید ماهینی، فضیلت، عالی‌آباد، رایانی، سبزآباد، سرتل، نیروگاه اتمی، نیدی، چهارصد دستگاه و ملاصدرا نام برد. محلات سنتی ساحلی یا قطب‌های صیادی محلی که در دو قسمت شرق و غرب بوشهر قرار دارند، شامل محلات جفره (مفگه)، صلح‌آباد و جبری می‌گردد. و نیز محلات جنوبی تنگک غریب به دیگر نام تنگک صفری و نیز تنگک اول، تنگک محمد جعفری به دیگر نام تنگک رئیسی و نیز تنگک دوم، تنگک زنگنه به دیگر نام تنگک سوم.

همچنین پایگاه ششم شکاری از مراکز مهم نظامی بندر بوشهر می‌باشد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:35 :: نويسنده : پیام عب

بنای بوشهر به اردشیر ساسانی نسبت داده شده و نام اصلی آن «رام اردشیر» بوده‌است. گفته می‌شود که «رام اردشیر» به مرور زمان به «ریشهر» تبدیل شد. به نظر می‌رسد که بوشهر تحریف شده ریشهر- همان شهر قدیمی است. در عصر هخامنشی از تمدنهای بزرگ در ایران تمدن لیان بوده‌است که برخی به اشتباه نام آن را از نام‌های بوشهر می‌دانند. هم اکنون نام خیابانی در بازار بوشهر به همین نام است طبق آثار کشف شده در منطقه باستانی هلیله و ریشهر نام این سرزمین ژرمانسیکا بوده‌است. همچنین در آثار باستانی شوش از این بندر نام برده شده‌است. در زمان اسکندر نام آن به موزامبری تغییر یافت.

نام دیگر اباشهر در زمان اردشیر بابکان به معنی شهر بابک و بعد از آن بوشهر به معنای شهر پایین بدلیل اختلاف سطحی که با ریشهر داشته‌است. 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:34 :: نويسنده : پیام عب

بنای بوشهر را به اردشیر ساسانی نسبت داده‌اند ولی بوشهر کنونی که تاریخچه ۱۵۰ ساله دارد را «ابومهیری» پسر شیخ ناصرخان (ناخدا باشی کشتی‌های نادرشاه) در سال هزار و صد و پنجاه ه. ق پایه‌گذاری کرد، علت تاسیس این شهر به دلیل این بود که نادر شاه می‌خواست بندری در جنوب بسازد و همچنین نیروی دریایی را تاسیس کند[۶] این بندر چنان پر رونق شد که به عنوان رقیب بزرگی برای بندر بصره به حساب می‌آمد. این شکوفایی تجاری تا آنجا پیشرفت که «حاج محمد شفیع» اجازه چاپ و نشر اسکناس رایج بوشهر را به دست آورد و این امتیاز تا برقراری بانک شاهی، در بوشهر باقی بود. بندر بوشهر از اولین مراکزی بود که دارای صنعت چاپ سنگی شد و همچنین بعدها در صنعت یخ سازی و برق پیشرو بود، مردم این شهر از اولین مردمان ایران بودند که با نشریات و مجلات آشنا شدند از اولین نشریات بوشهر می‌توان به روزنامه‌های مظفری. خلیج ایران و ندای جنوب اشاره کرد، همچنین به دلیل رونق و موقعیت خاص اولین نمایندگی‌های شرکتهای تجاری و کنسولگری دولت‌های خارجی از جمله بریتانیا، آلمان و روسیه و امپراطوری عثمانی در این شهر دایر شد ولی این رونق با توسعه راه آهن به خرمشهر منتقل شد

جبههٔ ساحلی بافت قدیم بوشهر در سال ۱۳۷۸ تحت شمارهٔ ۲۳۶۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. منظرهٔ شهر آمیزه‌ای از رنگ‌های سفید، زرد و قهوه‌ای است. بافت شهر بوشهر از حدود هفتاد سال پیش یعنی پس از جنگ جهانی اول رونق خود را از دست داده و مصالح مورد نیاز آن که از آفریقا و هند تأمین می‌شده کم‌تر در دسترس بوده و ساکنین اصلی شهر شروع به ترک آن و مهاجرت به سایر نقاط کشور کرده‌اند. پس از جنگ دوم جهانی این مساله شدت گرفته و پس از انقلاب اسلامی نیز با تخریب بیش از یک چهارم این بافت توسط ادارهٔ بندر سیر صعودی این مهاجرت و تخریب شدت چند برابر یافته و هم اکنون به صورت نیمه ویرانه‌ای درآمده‌است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 15:33 :: نويسنده : پیام عب

بندر بوشهر مرکز استان بوشهر از استان‌های ایران است. این شهر همچنین مرکز شهرستان بوشهر نیز می‌باشد. جمعیت این شهر بر پایهٔ آمار سرشماری سال ۸۵ برابر با ۱۶۱٬۶۷۴ نفر است.

بیشتر مردم بوشهر به زبان فارسی تکلم می‌کنند. بندر امروزی بوشهر را نادرشاه افشار در ۱۷۳۶ میلادی رونق دوباره بخشید. نام این محل پیش از آن ریشهر بود. خود نام بوشهر پیشینه‌ای دیرینه دارد.

 

محتویات  :
۱ پیشینه
۲ نام‌های سرزمین بوشهر
۳ محلات و مراکز شهری
۴ ساکنان کنونی
۵ نشریه‌های بوشهر
۶ حمل ونقل شهری و برون شهری
۶.۱ اتوبوس شهری
۶.۲ تاکسی
۶.۳ فرودگاه
۶.۴ پایانه مسافربری
۶.۵ شبکه راه‌آهن
۷ هتل‌ها
۸ دفاتر خدمات مسافرت هوایی
۹ بازارها
۱۰ بیمارستان ها
۱۱ غذا و رستوران
۱۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
۱۳ مراکز تجاری
۱۴ روز ملی بوشهر
۱۵ عزاداری سنتی بوشهر
۱۶ شهرک‌های توریستی
۱۷ مناطق ویژه اقتصادی
۱۸ مراکزتاریخی و دیدنی
۱۸.۱ بوستان‌ها
۱۸.۲ موزه‌ها
۱۹ نگارخانه
۲۰ پیوند به بیرون
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها